7 abilitati pentru managerul din tine

Lumea e intr-o continua schimbare. Ceea ce era valabil ieri, astazi e de domeniul trecutului. Ceea ce azi aduce rezultate, maine s-ar putea sa nu mai fie de actualitate. E o lume a schimbarii, a vitezei si, in fond, reusesc sa supravietuiasca numai cei flexibili. Cei care reusesc sa vada in viitor si sa schimbe lucrurile din mers. Traim de fapt, intr-o lume in care avem de castigat atunci cand respectam acea idee care spune ca noi toata viata avem cate ceva de invatat.

Si apropo de faptul ca e important sa ne dezvoltam in fiecare zi, ne-am gandit sa iti povestim astazi despe 7 abitilitati pe care orice manager merita sa si le imbunatateasca.

Asadar,  sa pornim la drum.

1. Ai grija de tine

Ca manager, e foarte tentant sa lucrezi chiar si 20 de ore pe zi. In acelasi timp, pentru a fi cu adevarat eficient, e important ca inainte de toate sa ai si grija de tine. Cand mananci corespunzator, cand te odihnesti suficient, cand faci sport si ai grija sa petreci timp in natura, incepi sa te simti din ce in ce mai bine, sa ai mai multa energie si, in cele din urma, sa dai mai mult randament la birou. De altfel, atunci cand reusesti sa ai mai multa grija de tine, incepi sa fii mai creativ si mai inovativ.

2. Comunica eficient prin email

Toata lumea poate sa trimita un email, dar nu oricine poate sa si comunice eficient prin intermediul acestui instrument. Pentru ca oamenii nu iti aud vocea si nu iti vad expresia fetei, alegerea cuvintelor potrivite e o chestiune extrem de importanta. Nimeni nu vrea sa vorbeasca cu roboti seci si reci. Si atunci, pentru ca un email sa aiba efectul dorit, acesta trebuie sa fie in primul rand, atractiv, concis, sa fie formatat corect si sa nu contina greseli gramaticale.

Si, odata ce ai conceput emailul dorit, urmatorul pas este ca acesta sa fie trimis catre persoanele potrivite. Adica, este esential ca emailul sa ajunga la acele persoane direct interesate de mesajul pe care tu vrei sa il transmiti. Si, in acest sens, un instrument de automatizare in markenting iti va fi de folos.

3. Ai grija de echipa ta

Chiar daca te poti bucura si singur de ceea ce realizezi, e mai greu sa te dezvolti atunci cand nu ai o echipa in spate. Iar un manager care vrea sa isi tina echipa aproape are nevoie sa stie cum sa comunice cu angajatii si cum sa-i faca sa simta ca si parearea lor conteaza. Cand un manager e dispus sa asculte, oamenii vor fi dornici sa lucreze cu el. E important ca oamenii din echipa sa se simta in largul lor atunci cand lucreaza cu tine.

4. Fii rabdator

Toata lumea ii apreciaza pe cei rabdatori, dar nu oricine stie si cum sa si aiba rabdare. Pentru multi din dintre noi e o adevarata provovare sa avem rabdare unii cu altii. Si totusi… rabdarea este o abilate esentiala atat pentru viata personala cat si pentru cea profesionala. Ai de castigat pe termen lung daca reusesti sa ai rabdare cu angajatii tai.

Iar ca sa iti dezvolti rabdarea, e important sa stabilesti termene realiste pentru indeplinirea sarcnilor, sa iei tot timpul in calcul si alti factori care pot influenta timpul de lucru. Cand ai rabdare cu oamenii, ei apreciaza asta si, in timp, vor ajunge sa isi dezvoltate si ei rabdarea.

5. Aminteste-ti sa asculti

Sa auzi nu inseamna neaparat sa asculti. Cand iti faci timp sa ii asculti cu adevarat pe cei cu care lucrezi, ajungi sa ai multe de castigat. In primul rand, pentru ca atunci cand asculti, iti vine mai usor sa identifici ce probleme ar putea sa apara si astfel, ai sansa sa le depistezi din timp si sa le rezolvi mult mai repede. Si apoi, pentru ca angajatii tai pot sa aiba idei bune sau chiar extraordinare, in anumite momente.

6. Fii adaptabil

Modelele si procesele de afaceri sunt intr-o continua schimbare, iar pentru a supravietui – conteaza enorm sa te simti confortabil cu schimbarea. Iar asta poate sa insemne inclusiv sa inveti despre lucruri noi pe care initial le gasesti confuze sau dificile. De altfel, poate sa insemne si sa incerci strategii diferite sau chiar sa schimbi produsul si sa adaugi unul nou pentru a te incadra pe piata actuala. E de bun augur sa imbratisezi schimbare si sa o privesti ca pe o oportunitate.

7. Fii sociabil

Sa fii prezent pe retelele sociale nu e suficient. Ceea ce conteaza cu adevarat e sa interactionezi cu oamenii din comunitatea ta si sa-i faci sa simta ca esti acolo pentru ei. Raspunde-le rapid clientilor care au intrebari, gandeste-te la modalitati creative pentru a-ti promova produsul sau serviciile si pentru a te conecta cu cei direct interesati de ceea ce ai tu de oferit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *